bol.de - einfach rund

Binnenkort & Recent | CD/DVD Tips | Recensies

Söhne Mannheims ft. Xavier Naidoo – Wettsingen in Schwetzingen – MTV Unplugged

21 February 2009
(No Ratings Yet)
 Loading ...

De dubbel DVD van het concert Söhne Mannheims ft. Xavier Naidoo – Wettsingen in Schwetzingen – MTV Unplugged domineert al een lange tijd de topposities van de muziek DVD hitlijsten in Oostenrijk en Duitsland. En, geheel terecht, het is een geweldige mooie performance. We hebben hierover al diverse berichten geplaatst op MuziekNu.nl. Wat we ons afvragen is waarom deze DVD nog steeds niet in Nederland verkrijgbaar is. Weet iemand dit? Gelukkig kan het ook anders, meer info en/of bestellen bij onze oosterburen Bol.de of via JPC.de.

Söhne Mannheims werd in 1995 in Mannheim gevormd, een Duitse band rondom zanger en songwriter Xavier Naidoo. Söhne Mannheims is een formatie van mannen van over de hele wereld die laat zien wat Duitsland vandaag de dag is; een multinationale cultuur, een multinationaal land. Uniek aan deze 'zonen van Mannheim' is dat ze de grenzen die er tussen verschillende muziekstijlen bestaan doorbreken. De band maakt zoveel soorten muziek dat het moeilijk is ze in een hokje in te delen. Zo maken ze soul, gospel, reggae, rock, ballads en verscheen er op het album Noiz zelfs een a-capella-versie van Vater Unser, het Duitse Onzevader. Veel van hun nummers bevatten religieuze boodschappen.

Hun grootste hit is 'Und wenn ein Lied', deze stond in de zomer van 2005 op de hoogste plaats van de Duitse hitlijsten. Het nummer is afkomstig van het album 'NOIZ', dat ook wekenlang op één stond. Van die concerten is een live album gemaakt genaamd Power of Sound. In 2000 vierde de band een belangrijke mijlpaal in hun carrière met hun platinum debuutalbum 'ZION', dat in 2004 werd opgevolgd door het succesvolle album 'NOIZ'. 'NOIZ' heeft langer dan een jaar in de top 40 van Duitsland gestaan.

De 'zonen van Mannheim' ontvingen een Echo (de Duitse Grammy) voor beste nationale rock/pop album en speelden op verschillende grote festivals. Daarnaast was hun krachtige 'The Power of the Sound- tour die in 2004 en 2005 plaatsvond geheel uitverkocht in zowel Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Categorie: CD/DVD Tip | Tags: , , , , | Views: 19 |
Meer info: Bol.com